KIM JESTEŚMY?
Jesteśmy polską firmą świadczącą profesjonalne usługi doradcze oraz szkoleniowe, dedykowane do średnich i dużych firm działających na rynku polskim. Naszą misją jest wsparcie właścicieli w rozwoju i zwiększaniu rynkowej wartości zarządzanych biznesów, poprzez budowę zdrowych firm o wysokiej skuteczności i konkurencyjności działania. Nasza wiedza i praktyczne kompetencje eksperckie koncentrują się na obszarach zarządzania, strategii, integracji organizacji, komunikacji, rozwoju kompetencji kadr kierowniczych, budowy skutecznych zespołów, sukcesji oraz zarządzania zmianami.
Zespół Navigator Business Consulting tworzą doświadczeni profesjonaliści i praktycy biznesu, którzy przez wiele lat zdobywali doświadczenie kierując polskimi i zagranicznymi firmami oraz rozwijając kompetencje w zakresie skutecznej organizacji i zarządzania. Dzięki temu łączymy głęboką i wszechstronną wiedzę oraz praktyczne polskie i międzynarodowe doświadczenia w zakresie zarządzania, dogłębne zrozumienie realiów transformacji polskiej gospodarki oraz kompetencje w dziedzinie prowadzenia biznesu, komunikacji i przywództwa.
Poprzez praktyczne doradztwo, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, szkolenia, pracę z zespołami oraz pracę indywidualną umożliwiamy naszym klientom – przedsiębiorcom, zarządom, kadrom zarządczym i kierowniczym – budować skutecznie funkcjonujące organizacje. Dzięki temu mogą oni osiągać cele zawodowe i osobiste oraz zwiększać wartość prowadzonych przez siebie firm. Pracując z nami klienci budują zdrowe organizacje, rozwijają kompetencje pracowników, stając się współautorami najlepszych rozwiązań dla swoich organizacji, czyniąc to przy poszanowaniu priorytetów życiowych i celów osobistych.
CO ZYSKUJĄ KLIENCI?
Poprzez praktyczne doradztwo, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, szkolenia, pracę z zespołami oraz pracę indywidualną umożliwiamy naszym klientom: przedsiębiorcom, zarządom, kadrom zarządczym i kierowniczym budować skutecznie funkcjonujące organizacje. Dzięki temu mogą oni osiągać cele zawodowe i osobiste oraz zwiększać wartość prowadzonych przez siebie firm. Pracując z nami klienci budują zdrowe organizacje, rozwijają kompetencje pracowników, stając się współautorami najlepszych rozwiązań dla swoich organizacji, czyniąc to przy poszanowaniu priorytetów życiowych i celów osobistych.
Korzystając z naszego bogatego i praktycznego doświadczenia zarządczego i biznesowego, nasi klienci mogą koncentrować się na osiąganiu wymiernych wyników przez swoje firmy, przy jednoczesnym dogłębnym zrozumieniu, jak w najpełniejszym stopniu wykorzystać potencjał ludzki swojej organizacji oraz zrozumieć indywidualne potrzeby, oczekiwania oraz czynniki motywujące poszczególne osoby: właścicieli, kadry zarządcze i kierownicze oraz pracowników niższego szczebla – w celu realizacji wspólnych celów firmy.
STRATEGIA
Podstawowy zakres usług:
- Budowa i wdrażanie strategii biznesowych
- Strategia nadzoru właścicielskiego
- Analizy rynkowe i strategiczne
- Plany restrukturyzacje i optymalizacja kosztów
- Biznes plany
Dostarczamy odpowiedzi na kluczowe pytania:
- W jakim kierunku rozwijać firmę i czym kierować się przy opracowywaniu strategii?
- Jakie są misja działania i wizja rozwoju mojej firmy? Jakie miary realizacji strategii zastosować do monitorowania jej rozwoju?
- Jak zorganizować wewnątrz firmę, aby działała najskuteczniej? Jakie zasady postępowania są dla nas najlepsze?
- Jak można poprawiać procesy wewnątrz firmy, aby wzmacniały przewagę konkurencyjną prowadzonej działalności? Które z nich są dla nas kluczowe? Jak to zrobić?
ZARZĄDZANIE ZMIANĄ I PROJEKTAMI
Podstawowy zakres usług:
- Integracja organizacyjna w projektach fuzji i przejęć (post-merger integration)
- Zarządzanie projektami i zmianą organizacyjną
Dostarczamy odpowiedzi na kluczowe pytania:
- Jak pogodzić konieczność zmian narzędzi i sposobu organizacji pracy z zapewnieniem ciągłości działania?
- W jaki sposób przemienić pracowników w aktywnych współautorów wdrażanych rozwiązań optymalizacyjnych?
EFEKTYWNOŚĆ BIZNESU
Podstawowy zakres usług:
- Zarządzanie przez cele
- Budżetowanie
- Prognozowanie wyników finansowych
- Informacja zarządcza (sprawozdawczość)
- Alokacja i kalkulacja kosztów
- Procedury zakupowe
Dostarczamy odpowiedzi na kluczowe pytania:
- W jaki sposób przełożyć strategie działania na poziomy taktyczne i operacyjne?
- Jak dostarczyć na czas wiarygodne i rzetelne informacje dla potrzeb podejmowania decyzji?
- Jak zapewnić efektywne gospodarowanie środkami w firmie?
ROZWÓJ FIRMY
Podstawowy zakres usług:
- Optymalizacja (zwiększanie) marży
- Strategie kształtowania cen (pricing)
- Zwiększanie efektywności procesów sprzedażowych
- Zarządzanie kanałami sprzedaży
- Zarządzanie marką
- Segmentacja klienta
Dostarczamy odpowiedzi na kluczowe pytania:
- W jaki sposób docierać do klienta z oferowanymi produktami/ usługami?
- Jak wykorzystać sytuację rynkową do maksymalizacji zwrotu z zaangażowanych środków?
- Jak różnicować ofertę i poziom obsługi względem różnych rodzajów klienta?
- Jaki jest pożądany wizerunek firmy/ produktu, usługi i jak go kształtować?
- Jak najefektywniej zorganizować i monitorować działania oraz nakłady związane z marketingiem i sprzedażą?
JAK PRACUJEMY?
DORADZTWO (KONSULTING)
W projektach typu doradczego (konsultingowego), działając na rzecz i w interesie klienta, prowadzimy prace, których celem jest przygotowanie i zaprezentowanie rekomendacji oraz wskazówek, dotyczących optymalnego postępowania w danej sytuacji czy też zalecanych działań do podjęcia, które naszym zdaniem będą adresowały potrzeby klienta.
WARSZTATY I SZKOLENIA
W trakcie prac warsztatowo-szkoleniowych, w zależności od oczekiwań klienta: (a) pomagamy pracownikom firmy lub jej gronu kierowniczemu czy zarządczemu wypracować własne rozwiązania, najlepiej odpowiadające potrzebom ich organizacji. Pracując w taki sposób wspomagamy zespół dzieląc się wiedzą ekspercką oraz odpowiadając za skuteczność procesu zespołowego; (b) przekazujemy wiedzę i doświadczenia zespołowi klienta, który następnie wykorzystuje ją do osiągania celów swojej firmy czy zespołu.
TYMCZASOWY OUTSOURCING
W sytuacjach wyjątkowych spowodowanych zdarzeniami losowymi i/lub przejściowymi trudnościami w pozyskaniu pracowników o brakujących kompetencjach oddelegowujemy do prac u klienta doświadczonych i kompetentnych konsultantów do wykonywania zdań i czynności operacyjnych. Niejednokrotnie współpraca ta przybiera charakter shadow management. W rezultacie za pomocą codziennej obserwacji zachowań konsultantów następuje transfer wiedzy do organizacji klienta i uzupełnienie praktycznych kompetencji.